viernes, 10 de septiembre de 2010

ONCE DE SEPTIEMBRE. DIADA NACIONAL DE CATALUNYA EN L’HOSPITALET



Mañana es 11 de septiembre y Catalunya celebra su “diada”. En l’Hospitalet podéis disfrutar de la fiesta en alguno de los actos que con motivo de la Diada se han organizado.

RAMBLA DE LA MARINA

En la Rambla de la Marina, delante de la escultura a Rafael de Casanova (situada entre la calle Provença i la avenida Carrilet) se realiza el acto institucional que será presidido por la alcaldesa Núria Marín.

El acto se iniciará con la actuación de los Grallers i Gralleres de Bellvitge a las 11 h dando paso a la actuación castellera de la Colla Jove de L’Hospitalet (11:15 h). A las 11:20 está prevista la actuación de La Coral Sant Jordi con la dirección musical y artística de Lluís Vila i Casañas. La coral interpretará los temas “Què volen aquesta gent?”, “D’un temps, d’un país” y el “Cant de la senyera”. El acto acabará con la ofrenda floral de las entidades, grupos políticos y sindicales (11:30 h) y con el canto del himno nacional de Catalunya Els Segadors (12 h)

PLAÇA DE LLUÍS COMPANYS I JOVER

La Plaça de Lluís Companys, situada a pocos metros, coge el relevo con actos más populares.

A las 12:05 los trabucaires darán paso a una jornada de sardanas que empezará con una sardana de lucimiento con las colles sardanistas Tot Bellvitge, Catalònia, Joia Catalana y Amics de la Sardana del Casal Progrés 12:10 h). La Cobla la Nova Vallès será la encargada de poner la música para el baile de sardanas que se iniciará a las 12:15 h.

PLAÇA DE L’AJUNTAMENT

Los que prefieren los gigantes a las sardanas pueden acercarse a la Plaça de l’Ajuntament donde la Coordinadora de Colles de Geganters de l’Hospitalet ha organizado un acto protocolario de intercambio de gegants.

Feliz “Diada” a todos.

1 comentario:

  1. Bon vespre,11-setembre-2010,ignorant totalment qualsevol crítica destructiva o malintencionada referent a la diada de Catalunya.Vull reivindicar aquest dia,tots els catalans dignes de ser-ho,sabrán veure aquest determinat 11-setembre-2010,com la DIADA DE CATALUNYA, que marca un abans i un després en la societat catalana,y també en el meu cor,Espanya m´ha desabut,jo estimava Espanya,i o dic SINCERAMENT,desde petit he mamat les dos cultures,i soc afortunat de coneixe-les les dos,i de saber els seus valuosos y apreciats tresors com són les seves llengües,pero veig que aquest sentiment no és recíproc ,jo no podria imaginar la meva vida sense Miguel de Cervantes al meu abast,com tampoc podría imaginar la meva vida sense escoltar pels carrers del meu pais,el castellà i el català simultàniament,junts i sense conflictes,com tampoc podría imaginar la meva vida sense l´esperança de saber que un dia CATALUNYA serà reconeguda en tot el món com una NACIÓ que ÉS,inclús per definició.
    L´11-setembre és un dia molt rellevant en la nostra història y també en les nostres ànimes,vosaltres catalans ho sabeu igual que jo,però aquest en especial noto un sentiment mes intens que altres vegades,és com un mesclat de tristor i ràbia,orgull,i decepció,però la part positiva d´aquesta història és que em sento mes català que mai,amb mes força de convicció,y tenint mes clar si mes no, de qui soc y qui no soc,així que sense cap mala intenció,i amb tots els respectes que es mereixen els lectors,EL MEU COR DIU,ADEU ESPANYA.
    Amb això no vull dir que dono la esquena als catalans espanyols ni molt menys,jo continuaré vivint la meva vida amb ells de la mateixa manera que ho he fet fins ara,que crec que amb respecte i seny.Però no puc evitar un sentiment resentit que no m´agrada,y per damunt de tot soc CATALÀ,podria omplir quatre pantalles per expresar perquè em sento Català i no espanyol,
    però faré meva una dita d´Arnau a Telemadrid,perque estem en el SXXI,i perquè em dona la gana.


    BONA DIADA NACIONAL!!!!!!!!
    VISCA CATALUNYA!!!!!!!!!!!!!


    http://http://www.youtube.com/watch?v=hSU4Kg0OlSE

    ResponderEliminar